vrijdag 6 maart 2009

Gedachten van vandaag

Ere wie ere toekomt: Ik hoop dat Iris het niet erg vindt dat ik haar nu hier noem, maar zij is degene die deze redworkblokjes heeft ontworpen. Het enige wat ik doe is wachten tot ik het nieuwe blokje kan uitprinten, alles netjes met carbonpapier op de stof tekenen en netjes borduren. En ik ben het met jullie eens: ze worden erg leuk. In mijn hoofd begint ook al een beetje duidelijk te worden welke stofjes ik ga nemen om er een quiltje van te maken. Ik heb hier staaltjes liggen van Oakshot stoffen en ik denk, dat er goed bij passen. Meteen een goede gelegenheid om eens wat met die stofjes te doen. Ergens in het www. heb ik een leuke lay-out gezien van 9 vierkantjes. Misschien doe ik dat wel. Maar tussen vandaag en het borduren van het laatste blokje zitten nog vele dagen, dus waarschijnlijk verander ik nog van gedachten.

Vandaag ben ik van plan om een dubbele pannenlap te gaan maken. Omdat het in een anomiem pakje komt en omdat ik denk dat de ontvanger hier wel eens zou kunnen meelezen, kan ik helaas geen plaatje aan jullie laten zien. Het wordt in ieder geval geen bridgemotief

Ik verheug me al op het volgende weekend als we met een behoorlijk grote groep ons jaarlijkse quiltweekeind gaan houden. Dat is altijd zo leuk. Op vrijdagmiddag komt iedereen binnen, vooral niet te laat, en binnen een half uurtje staan er 60 naaimachines te snorren tot zondagmiddag. Ondertussen sta je regelmatig even op om een rondje te maken en overal te kijken waar iedereen aan bezig is en om een gezellig praatje te houden. Er is altijd een show-and-tell waar ik altijd jaloers naar zit te kijken, want er worden prachtige quilts, tassen en aanverwante spulletjes gemaakt. Ik zou het allemaal ook graag willen maken, maar ik werk niet zo snel, dus zullen wel veel projekten alleen maar een wens blijven.
We spelen altijd het strikkenspel. Dit is eigenlijk een heel flauw spelletje, maar we worden altijd melig en dus hebben we er veel plezier bij. En op zondagochtend vind je bij je ontbijtbordje een pakje met daarin dit jaar een dubbele pannenlap. Ik ga straks aan de mijne beginnen en ik hoop dat ik er tevreden over ben en dat de ontvanger er dan ook blij mee is. Dat is altijd spannend.

Al een paar dagen vervolg ik het nieuws hier in NRW nadat in Keulen het stadsarchief is ingestort. Toen het gebeurde moest ik meteen aan mijn geboortestad, Amsterdam, denken, waar ze ook met veel problemen onder de historische binnenstad aan het graven zijn voor de metro. Je moet als burger maar erop vertrouwen, dat de toch hoogopgeleide mensen die aan zo'n projekt werken en die alles berekenen, geen fouten maken. Ik ben van nature niet goed-gelovig en dit soort rampen praten mij precies in m'n straatje.

Tot slot nog een vertaling:
schommelen = schaukeln = to swing

Geen opmerkingen: