zondag 7 juni 2009

Etalages in Venetie

Ik ben al weer een tijdje terug van een heerlijke vakantie in la bella Italia. Sinds we kinderen hebben, was ons de reis te ver. Bovendien is DH's en mijn liefste bezigheid om lekker te eten, een lekker glas wijn of een espressootje op een terras en verder de plaatselijke cultuur te bekijken. Iets waar we de kinderen toen ze klein waren allemaal geen plezier mee deden.

OK, dit jaar is een lange wens in vervulling gegaan en hebben we weer eens twee weken achter elkaar vakantie gehouden. Om het stressloze nog eens te versterken hebben we gekozen voor reizen met de trein. Thuis hebben we via de Via Michelin site alle hotels geboekt + heen vliegen naar Venetie en terug vanaf Milaan. Ook had ik de betreffende dienstregeling van Trenitalia uitgeprint. Je kunt zo'n rondreisticket kopen, maar bij nader inzien was dat veel duurder voor ons en had het ook teveel beperkingen. Dus hebben we bij aankomst op het volgende station de treinkaartjes dan maar zonder korting voor de volgende etappe gekocht. Het was geen enkel probleem om twee 1e klas kaartjes in de italiaanse Eurostar te boeken.

De eerste etappe was Venetie. Daar waren wij in juni 1981 voor onze huwelijksreis geweest. We hebben geprobeerd plaatsen van toen terug te vinden, maar dat is maar ten dele gelukt. We waren er drie nachten en 's avonds als de winkels dicht waren, heb ik etalages gefotografeerd.
Klink op de foto voor foto's van etalages en ook nog enkele, die ik op de groentenmarkt heb gemaakt.

Als je graag wilt weten wat en waar we zoal hebben gegeten tijdens deze reis, lees dan hier.

1 opmerking:

Yvonne aka sommeke zei

Ik zag erg kleurrijke foto's!