zaterdag 19 september 2009

Bite Size Baroque in Kings Place - London

Londen is een concertzaal rijker: Kings Place. Het is de basis van The Orchestra of the Age of Enlightenment en we hadden het geluk, dat ze zaterdagavond een Händelprgramma hadden gepland met o.a. Matthew Truscott viool, Steven Devine klavecimbel en Ian Bostridge tenor.
De zaal ligt heel makkelijk bereikbaar vanaf Kings Cross/St. Pancrass. We hadden online onze kaartjes geboekt en toen we zaterdag rond het middaguur met de Eurostar aankwamen, konden we ze meteen even ophalen.

We hebben twee nachten geboekt in The Cavendish, vlakbij Piccadilly Circus en tegenover de achterkant van Fortnum & Mason. Even verderop is Waterstones, wat wil een mens nog meer in Londen. Morgen gaan we natuurlijk thee drinken met scones en clotted cream.

Maar eerst het concert. Van te voren hebben we gegeten in La Rotunda, het restaurant in Kings Place. Twee gangen pre-concert menu voor 16,95. Ik had gerookte zalm, DH een bonensalade als voorgerecht en beiden kozen we een viskoekje met ratatouille als hoofdgerecht. We werden niet teleurgesteld: vooral de typisch engelse fishcake was erg lekker. We namen toch ook nog maar een toetje: een aardbeienpavlova. Ook dit is een echt Engelse lekkernij en was verrukkelijk.

De zaal was uitverkocht, waar het personeel van Kings Place duidelijk erg blij mee was, want het werd ons door drie mensen onafhankelijk meegedeeld :o) De zaal ruikt nog naar het nieuwe hout als je er binnenkomt en wij vinden het erg smaakvol. Het concert was erg mooi: Ian Bostridge zong enkele aria's uit opera's en oratoria van Händel en het orchestra of the Age of Enlightenment speelde twee concerti grossi van Händel. Het publiek was erg enthousiast. Ikzelf iets minder. Het was me allemaal tè gepolijst en tè perfekt gespeeld. Maar misschien ben ik gewoon jaloers, hoor. Erg knap dat die mensen dat zo kunnen. Het was in elk geval een heerlijke avond en ik ga in de toekomst zeker nog eens naar ze luisteren als ik in de buurt ben.

Maandag heb ik afgesproken met mijn Londense quiltgroep. Er komen o.a een oud-lid uit Amerika, eentje uit Zwitserland en ikzelf uit Duitsland. Dat wordt zeker weer een gezellig weerzien. Zeer waarschijnlijk komt er niet veel werk uit mijn handen :o)

Groetjes van Marie-Thérèse

Geen opmerkingen: