donderdag 11 februari 2010

Verjaardag

Ook even in mijn moedertaal een potje mopperen over de sneeuw:
ik heb er schoon genoeg van!!
Was alles zo'n beetje weggesmolten, zag ik al een paar dagen van te voren op de weer-app op mijn iPodTouch dat er weer nieuwe sneeuw zat aan te komen.
-Als wij nou bijvoorbeeld een werkplaats of wat voor business dan ook aan huis zouden hebben, -als DH niet honderden km moest rijden vanwege werk,
-als dat voor iedereen zou gelden,
dan kon ik van het mooie bos en het mooie waterkasteel hier vlakbij in sneeuwpracht genieten. Nu zit ik eigenlijk steeds te wachten tot de temperaturen gaan stijgen.
Deze bloemen kreeg ik gisteren voor mijn 56e verjaardag. De bloemist heeft het natuurlijk bedoeld als een valentijnskrans, maar DH geeft mij altijd nadrukkelijk het hart voor mijn verjaardag. De laatste jaren vind ik het steeds minder leuk om ouder te worden. Gelukkig heb ik fantastische vrienden, die me de juiste antwoorden geven en dus kreeg ik o.a. te horen, dat ik juist blij moet zijn met mijn leeftijd in goede gezondheid. Velen halen dat niet. Helemaal waar en dus heb ik uiteindelijk genoten van een gezellige dag met DH, kinderen, uitbundige felicitaties bij de kapper 's morgens (ze had het in het afsprakenboek opgeschreven) en 's avonds gezellig met vrienden bij een glaasje wijn en lekkere tapas gemaakt door DH.

Ik ga nooit op mijn verjaardag naar de kapper. Meestal heb ik het te druk met voorbereidingen voor verwacht bezoek. Deze keer kon ik alleen maar op de 10e en dus zat ik er om 8:30. Ik heb een schattige kapster, die heel goed knipt en ik ben dus al jaren klant bij haar. Met de kou van deze winter weet ze goed raad: buiten het kopje koffie deelt ze warme pittenzakken uit. Nou, dat is echt heerlijk. Je komt helemaal bij. En ik vind het een fantastisch idee.
En hier enkele kadootjes: Das kleine Arschloch zal bij mijn duitse lezers vast wel bekend zijn :o) We hebben een stukje samen gekeken en ik vind het nog steeds erg leuk. Die sleutel is in Aken bij de studenten erg geliefd: aan je sleutelbos kun je hiermee 4 GB aan data meenemen, want het is een usb-stick. Die van 8 GB was òp, anders had DD die voor me gekocht. En ik dacht dat mijn stickje van 2 GB al veel was.
Het superkadoo is natuurlijk de Kindle. Ik denk, dat ik nu makkelijker afstand kan doen van die romans, die ik 1x gelezen heb en die ik toch niet weg kan doen, waardoor de boekenkast steeds meer begint uit te puilen. Tot voor kort was ik sceptisch over het nut van op deze manier lezen, maaar ik ben nu toch omgegaan. Je kunt ook pdf-files erop zetten, bijvoorbeeld de gebruiksaanwijzing van mijn nieuwe camera.

6 opmerkingen:

Jantine zei

Ha MT, wat ben jij ineens weer blog actief, gezellig! Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb een taartje op je gegeten (was over van de dag daarvoor, waarop ik verjaarde)

Yvonne aka sommeke zei

Ach, die heb ik gemist! Alsnog van harte gefeliciteerd Marie-Thérèse!

Shirley zei

Nog proficiat, en ja, je moet blij zijn dat je er elk jaar nog bent, vind ik. Dat je maar heel oud mag worden in goede gezondheid! En wat een mooie bos bloemen heb je gekregen.

Shirley zei

he, ik had nog niet gehoord van een Kindle, bevalt-ie?(of ben je er nog niet aan toe gekomen?)

Ingrid zei

Heeel goede gezondheid in je nieuwe levensjaar !!! enne, die kindle????... is het wat?? ik wil zo graag weer lezen, met mijn handicap (na ongeval jaren geleden) heb ik moeite met bladzijdes helemaal vol met teksten. Heb het idee dat die ebooks (kindle of andere merken) kleinere tekstvlakken hebben. Dat zou het voor mij makkelijker maken. Ik hoor graag je bevinding !!

huebi zei

Hallo Marie Thèrèse,

schön das du einen Bolg wieder belebt hast.
Dein Blumenstrauß mit Herz sieht klasse aus.