donderdag 1 april 2010

Groentelapjes-1

Ik had beloofd, dat ik zou laten zien waarmee ik begonnen ben tijdens het weekeind in Elst. Aangezien ik niet kon machinequilten omdat mijn machine in de reparatie was, besloot ik om dit boek mee te nemen:Ik had al een paar jaar een fat-quarter pakje liggen met groentestoffen en bijpassende rode en gele stofjes. Ook had ik onlangs een stapeltje kleine lapjes met groente/fruitthema kadoo gekregen. De hele bups heb ik ingepakt en besloot op vrijdagochtend, dat het de quilt van de cover van het boek zou worden. Wat in het boek blauw is, ga ik doen in rood. Wat in het boek beige is, doe ik groente+geel. Hier liggen alle niet-rode lapjes al in strepen gesneden:Ik had veel rood bij me en heb nog geprobeerd om bij de andere dames wat te ruilen, zodat ik zoveel mogelijk verschillend rood zou hebben:Toen ik zondag naar huis ging, had ik een paar blokken zover dat ik een foto kon maken:Thuis heb ik alle blokken afgemaakt en hangt dit nu op de design sheet:Of het patroon er werkelijk zo uitkomt als bedoeld in het boek, daar heb ik op dit moment (nog) mijn twijfel over. Het contrast wat er eigenlijk meer moet zijn valt me wat tegen.
Ik ga er gewoon verder aan en dan beslis ik later of ik tevreden ben of niet

Wordt vervolgd.

Groetjes van Marie-Thérèse

4 opmerkingen:

Jantine zei

Heb je dit dan allemaal op de hand genaaid aangezien je machine in reparatie was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Marie-Thérèse zei

Nee Jantine, ik werk te langzaam :o). Ik had op het weekeind een ruilmachine mee. Die had ik thuis geprobeerd en hij leek me erg stroef. Tijdens het weekeind ging hij steeds soepeler lopen:o)

Judith zei

Het contrast leek toen ik erbij stond toch meer dan nu. Het zijn wel ontzettend leuke groente en fruitlapjes die erin zitten

Krekeltje zei

echt leuk, maar ik snap wat je bedoelt met te weinig contrast. Zou het misschien (nog) mooier worden als je tussen de grote blokken met gele sashings zou werken met rode cornerstones? Dat zou de drukke blokken van elkaar scheiden, en het rode blokje tussen de gele banen zou mooi opvallen.