dinsdag 13 april 2010

Nieuwe keuken 2

Vanmorgen begonnen de loodgieter en de electricien aan hun werk. Het hele huis staat te trillen. Diverse boormachines, getimmer + stoer werkgeklets. Intussen weet ik al: de opgave is bijna onmogelijk, het kan wèl, ja, maar..... En uiteindelijk wordt alles zoals gedacht. Ik ben in de kamer ernaast gaan zitten en wacht alles af. De dweil voor vanavond als ze weg zijn staat klaar. Gistermiddag heb ik ook de nodige stof en gruis weggedweild.

Omdat we meer grote electrische apparaten krijgen, moeten daar extra leidingen voor gelegd worden. De meterkast is in de kelder en dus moeten de leidingen ergens door de vloer. Hier zijn ze in de kelder bezig met een gat te boren schuin naar boven. De boor moet hier uit de muur komen:Hij maakt een gat en hoopt, dat hij uitkomt bij het gat dat hij van beneden heeft geboord.Het heeft even wat moeite gekost, maar de leidingen liggen toch keurig netjes naar de keuken. Wat een vaklui! En had ik niet gezegd, dat het allemaal wel voor elkaar komtNog wat plaatjes van het verloop van de dag. En toen ze weg waren, zag mijn keuken er zo uit:Intussen is de vloer weer keurig schoon. Ik moet alleen nog die gordijntjes weghalen en die plankjes aan de andere muur. Morgen komt de schilder en gaan ze beginnen met de resten behang weghalen.
Groetjes van Marie-Thérèse

Geen opmerkingen: