vrijdag 14 januari 2011

Boek uitgelezen

Vanmorgen heb ik het derde deel van de Millennium-trilogie uitgelezen en kunnen we nu dus de derde film bekijken. DH heeft geduldig gewacht tot ik het boek uit had. De twee eerste films vond ik wel goed, maar er wordt altijd zoveel uit gelaten en het leest niet lekker als je al weet hoe de afloop is. Erg jammer, dat Stieg Larsson niet meer leeft en dat we dus geen vervolgen meer krijgen. Ik neem aan, dat de zoektocht naar de tweelingzus van Lisbeth ook met de nodige gebeurtenissen gepaard zou zijn gegaan.

Ik wist, dat de tv-serie vorige week op de nederlandse tv werd uitgezonden. Dat was voor ons ook de aanleiding om de films te gaan zien. Aangezien de films in het zweeds zijn gedraaid moeten wij dus altijd vertalen. Voor ons hier in Duitsland is via iTunes kijken het makkelijkst. Dan koop of huur je de film (ervoor betalen natuurlijk), maar dan kijken we in een betere beeldkwaliteit als via Uitzending Gemist.

Lohuis-Tijhuis heeft vandaag en morgen open-huis dagen. Ik ga er straks naartoe met een (klein) boodschappenlijstje. Vorig jaar kwam ik er ook een behoorlijk aantal duitse en nederlands quiltvriendinnen tegen. Van een paar weet ik zeker dat ze komen, dus dat wordt zeker een gezellige middag.
Groetjes van Marie-Thérèse

1 opmerking:

Shirley zei

Het schijnt dus dat Stieg al bezig was met deel 5 en dat aan deel 4 enkel nog wat geschaafd moest worden, en dat zijn vriendin deze boeken wilde gaan uitgeven, zodat ze er ook wat aan over hield, or so I'm told.