zondag 27 maart 2011

Het volgende gevecht tegen de pondjes gaat beginnen

Jaren geleden heb ik mezelf gezworen om geen dieet meer te doen. De laatste keer was in 2004 en ik ben hoogstens een kilo afgefallen toen met het eDiets systeem.

Maar ik wordt langzaam aan steeds zwaarder.

DH ook.

Uit ervaring weet ik, dat dieet bij mij niet veel resultaten oplevert. Bij DH wel, maar hij is een man en die hebben het makkelijker als ze willen afvallen. En dus ging ik geen dieet meer doen.
En toch ben ik vandaag weer met een nieuw dieet begonnen. Vanmorgen heb ik me gewogen (79,7 kg) daarvan besta ik voor 33,3 kg uit vet. Stel je die berg maar eens voor: ik wordt er zelf misselijk van.
Ik heb mezelf met de centimeter opgemeten op de volgende plaatsen: beide bovenarmen, taille op de hoogte van de navel, heup, beide bovenbenen en als ik alle maten bij elkaar optel kom ik op 416 cm. Dit allemaal op aanraden van Tim Ferriss. De foto van mij stand vandaag zal ik je besparen.

Van zondag t/m vrijdag, zes dagen dus, gaan we (DH is een week geleden al begonnen) eten volgens bepaalde principes en op zaterdag, de zevende dag, mogen we helemaal uit ons dak gaan. Taart, verboden dingen, snoep alles zoveel als je op die dag op kunt.

De zes eerste dagen mag je absoluut geen koolhydraten, dus geen brood, granen, suikers, geen fruit, geen vruchtesappen, geen aardappels, geen witte voedingsmiddelen, geen melk, hoogstens Hüttenkäse.
Ieder maaltijd bestaat uit eiwit (vlees, vis, eieren), bonen en groente.
Je mag alles drinken, als het maar geen koolhydraten bevat. Een glaasje rode wijn mag ook :o))
Die zevende dag is ervoor om je clevere body op een dwaalspoor te zetten: zijn we nu wel of zijn we nu niet op spaarvlam?? Het lijkt mij fantastisch om dan een dag lekker alles te mogen eten waar ik trek in heb en het mag/moet zelfs ook veel zijn. Voor volgende week zaterdag heb ik een kwarktaart gepland. Die ga ik bakken voor het 60jaar feestje van een vriendin van mij. Laat het feestje nou precies op een dag zeven zijn, dus dat komt goed uit.

Afgelopen week heb ik me ingelezen en me mentaal voorbereid.
DH is in de afgelopen week 1,7 kg afgevallen.... , daarvan een 0,5 kg vet.........
Ik ben voor mezelf nog zeer skeptisch......
Maar in ben niet tevreden over mezelf zoals ik nu ben......

Dit is de theorie: The Four Hour Body
Wordt vervolgd.

Groetjes van Marie-Thérèse

2 opmerkingen:

Shirley zei

Succes met dit dieet, ik hoop dat het werkt voor je; zou 3 x per week bij een personal trainer naast normaal eten en minder tussendoortjes niet gezonder zijn? Meer spierweefsel, meer verbranding en minder plek voor vet, plus het zorgt ook nog voor verhoogde libido, meer seks dus meer verbranding. Moet mijn eigen advies ook maar weer gaan volgen, ben er vorig jaar 16 kilo van af gevallen, waarvan er weer 6 bij zitten.

Bietje zei

Sterk hoor, om dit te doen. Voor mij hoeft het niet. Ik eet gezond en let op wat ik eet. Van diëten word ik alleen maar chagrijnig, erg chagrijnig.
Maar als ik het stukje van Shirley lees over verhoogd libido, dus meer sex, dan twijfel ik weer.
Veel succes voor jou gewenst.