woensdag 13 april 2011

Afvallen 3

Jullie zijn waarschijnlijk nieuwsgierig hoe het gaat met mijn plannen om het overtollig vet in mijn lichaam te reduceren?
Ik heb een spreadsheet gemaakt en noteer keurig netjes iedere dag een aantal zaken: o.a. mijn gewicht en het gewicht aan vet, ook ben ik begonnen met opschrijven hoeveel ik drink op een dag, want ik dacht te kunnen zien aan de getallen als ik minder gedronken had: dan verlies ik minder vet.
Ik ben eigenlijk ook wel trots, dat ik zonder hulp ook een paar plaatjes kon toveren, die de getallen in beeld brengen:






De getallen op de x-as (de horizontale lijn) zijn het aantal dagen die ik nu bezig ben en op de y-as (de verticale lijn staan de kilo's). Volgens mij hoef ik er niet veel bij te vertellen, want in beide grafieken is de neergaande lijn duidelijk te zien.

In de grafiek van mijn totale gewicht zie je boven de 7e tot de 11e dag een toename. Dat was dus als gevolg van de eerste "binch-day", de 7e dag van de 1e week. Interessant vond ik, dat weliswaar mijn gewicht hoger werd, het vet-gehalte daalde intussen toch.

Vorige week, de tweede week van mijn afvalavontuur was een behoorlijk stressige week, omdat mijn schoonvader ernstig ziek werd en we voor mijn schoonmoeder hulp moesten organiseren. Gelukkig kon ik gewoon doorgaan met het nieuwe eetplan, alhoewel het moeilijk blijft om aan water drinken te denken. In de grafieken ontbreken een paar dagen, omdat ik een paar dagen niet heb kunnen wegen, want ik was niet thuis. Zaterdag was weer een "binch-day", dus zal mijn gewicht wel weer ietsje omhoog gegaan zijn. Jammer, dat die dagen voor de grafiek zijn uitgevallen, maar het is niet anders.

Vanmorgen was spannend, toen ik op de weegschaal ging. Fantastisch, dat ik in ieder geval nog net zoveel vet heb als zaterdag en mijn totale gewicht is weer iets lager.

Ik ben helemaal enthousiast over dit dieet. Ik durf nu ook een eerste doel te stellen: 73 kg met dan de bijbehorende BMI van 28. Als alles zo doorgaat, moet dit een realistisch doel zijn.
Het meeste bevalt me, dat ik absoluut geen honger heb, heel erg veel energie, ik voel me niet slap en had al na drie dagen geen trek meer in koek of snoep. Afgelopen zaterdag hebben we tegen elkaar gezegd (DH doet ook dit dieet), dat er nog wel een tijd komt dat we helemaal geen zin hebben in die binch-day. Die zoetigheid is wel lekker, maar bevredigt helemaal niet.

Als ik weer tijd heb, vertel ik wel wat ik zoal eet op een dag.

Groetjes van Marie-Thérèse

2 opmerkingen:

Judith zei

Nou dat ziet er goed uit.

Shirley zei

Jeetje, petje af zeg, wat goed van je!! Vooral dat jullie het samen doen geeft ook veel steun lijkt mij.