vrijdag 22 juli 2011

Sjalotjes

DH heeft knoflook en sjalotten geoogst.
Een hoeveelheid kleine sjalotjes heb ik meteen als groente klaargemaakt:
- de sjalotjes schillen en wassen
- pan verwarmen, een klein klontje boter erin
- sjalotjes erin + een scheutje tamari en een kruid naar smaak, ik nam marjolein
- meteen de deksel erop en vuur temperen. Ik kook op inductie en zet de plaat dus op stand 3 of 2.
De uitjes in ong. 20 minuten zachtjes gaar laten worden. Als het goed is hoeft er geen vocht meer bij. Ze worden heerlijk smakelijk en zoet.

We hebben heerlijk gegeten en ontzettend slecht geslapen.
Onze darmen waren totaal van streek. De lucht in de slaapkamer was om te snijden en 's nachts op de wc was ook al geen pretje. Het deed denken aan mijn laatste hachée van zeker 40 jaar geleden.

Ik ga dit nooit meer klaarmaken, hoe lekker het ook is.
Groetjes van Marie-Thérèse

3 opmerkingen:

Shirley zei

LOLjij bent ook een mooie, eerst ons aan het kwijlen maken met een heerlijk recept, en daarna vertellen over mogelijke darmproblemen vanwege dit gerecht. Gaan we dus niet doen he, vragen om problemen. In je vorige blogjes zag ik mooie creaties, helemaal top.

Yvonne aka sommeke zei

Oooh, ik moest hier heel wat bijlezen. Vind je Lieselsampler hééééél mooi!
Uitjes ... heel lekker maar de gevolgen zijn iets minder ....

Ingrid zei

sjalotjes.. mmm met nare gevolgen.. LOL.. leek me een leuk recept maar ik ga het niet maken... Moesten ze niet ergens door?? heb je ze gewoon "puur" gegeten???