donderdag 30 januari 2014

Even er tussenuit! Dag 2.


Dat was een vreemde gewaarwording toen we gisteren langs het strand liepen: de zool van mijn supergemakkelijke wandel(berg) schoen blijkt helemaal verdroogd te zijn en laat helemaal los. Ik heb niets gezien toen ik ze uit de kast haalde thuis, dus zal er sprake zijn van materiaalmoeheid.
Als wir gestern zum ersten Mal am Strand gelaufen sind, sah ich, dass die Sohle von einem Wanderschuh sich gelöst hatte! Das habe ich überhaupt nicht bemerkt als ich die Schuhe zuhause eingepackt habe. 

Tijdens het ontbijt vanmorgen viel er een heel klein beetje sneeuw. Gelukkig te weinig om een foto van te maken. En het werd prachtig weer met zon, maar snerpend koud vanwege de stevige oostenwind.
Nur sehr wenige Schneeflöckchen heute morgen. Zum Glück kam später die Sonne heraus, doch es war bitter kalt durch einen festen Ostenwind.

In Ecomare waren we net op tijd voor het voeren van de zeehondjes. Een hele hoge aaibaarheidsfaktor! En de meeuwen jatten hun deel weg. Vooral bij de blinde dieren.
In Ecomare kamen wir gerade rechtzeitig für das Füttern der Seehunde. So niedlich!


We zijn in dat half uurtje buiten zo koud geworden, dat we besloten om met de auto de toeristische route over het eiland te gaan rijden.
Wir sind in Ecomare so was von abgekühlt, dass wir beschlossen haben den Tag weiter im Auto die touristische Rundfahrt zu geniessen.

In Den Burg was de Scholekster dicht tot 2 februari. Misschien ga ik morgen op zoek naar de witte engel. Ina, dank je voor de tips.
En ook Henny bedankt voor de tip van de visserstruien. Ook die gaan we morgen proberen. 

We hebben gisteravond heerlijk gegeten, hier in het hotel en werden ook zo leuk bediend. Omdat het natuurlijk niet druk is heeft iedereen de tijd. Ik denk niet, dat ik zin heb om in het hoogseizoen naar Texel te gaan. Het ziet ernaar uit, dat je hier dan over de hoofden kunt lopen. Wat heel begrijpelijk is: wij vinden het ook een leuk eiland tot nu toe.

Straks haalt de taxi ons af en gaan we eten bij Rebecca in De Waal. http://mob.rebeccatexel.
Verslag volgt.

Groetjes van Marie-Thérèse

3 opmerkingen:

Shirley zei

Bizar van de schoenen, jammer is dat. Brr die kou, kan me wel wat bij voorstellen, zo aan het water moet je wel haast wintersportkledij aan inclusief gewatteerde broek. Welk hotel zitten jullie? En lukt het slapen al wat beter?

Dineke zei

Brrrr, je foto's zien er al gewoon koud uit.

Henny zei

Zoiets is mij eens overkomen met mijn oude tennisschoenen, ik bleef overal aan plakken ;-)
Wij vinden het bij Vincent aan de Grensweg altijd goed en gezellig en in Den Hoorn zit Jef (1 ster). Ben benieuwd hoe je het vandaag hebt.
Veel plezier!