vrijdag 31 januari 2014

Even er tussenuit! deel 2a

Wij hebben zo'n leuke avond gehad bij Rebecca! En we hebben in tijden niet meer in Nederland zo lekker gegeten. De kok kookt heel erg kreatief. En wij waren het steeds erg eens met de manier waarop hij het zoveel mogelijk regionaal geteelde/gevangen voedsel klaarmaakt. De gerechten waar wij voor hadden gekozen hadden een japanse inspiratie, maar smaakten toch, laten we maar zeggen, Texels-Rebecca. 
Das war ein wunderbarer Abend, gestern bei Rebecca! Der Koch kocht seine Gerichte mit sehr viel kreativität und benutzt so viel wie möglich regional erzeugte/gefangene Produkte. Die Gerichte die wir uns ausgesucht hatten, waren japanisch inspiriert, schmeckten aber irgendwie immer noch nach Texel/Rebecca.
We had a wonderfull evening at Rebecca yesterday! We cannot remember a time when we had such a good dinner in a Dutch restaurant. It is cooked with creativity from regional produce. Our dishes were Japanese inspired, but tasted like Texel/Rebecca's.

We hadden een taxi besteld en met de chauffeur afgesproken, dat we konden bellen als we weer terug naar het hotel (Hotel Opduin in De Koog) wilden.
Mit dem Taxifahrer hatten wir vereinbart, dass wir anrufen konnten wenn wir wieder ins Hotel zurück gefahren wollten.

Toen we binnenkwamen zat er 1 gast aan zijn nagerecht en aan een ander tafeltje een jong stel ook al bijna aan het nagerecht toe. Er kwam na ons niemand meer binnen. En dus was de bediening en de kok alleen voor ons in de weer. Wat een luxe!
Nur zwei Tische waren belegt als wir in dem Restaurant Platz nahmen. Schon nach kurzer Zeit waren nur wir beiden für der restlichen Abend die einzige Gäste und hatten Koch und Bediening nur für uns. Luxus pur!
There were only three other guests in the Restaurant who finished their dinner shortly after we started, so we had the cook and waiter just for us, with felt like pur luxury to us!

We hadden bij de reservering al doorgegeven, dat één van ons graag glutenvrij wil eten en daar werd bij alles vanzelfsprekend rekening mee gehouden. We besloten toch om niet het verrassingsmenu te nemen, maar het Bib Gourmant menu met een extra tussengerecht. We hebben allebei hetzelfde gegeten. Dat doen we meestal. We namen wel ieder een ander toetje.
- licht gerookte zalm met yuzu dressing
- kalfswangetje met selderij
- hertenrug met chocoladesaus
- bananen/ witte chocoladetoetje voor de een en passievruchttoetje voor de ander.
Ein von uns muss glutenfrei essen, aber das war überhaupt kein problem. Wir haben beide das Gleiche gegessen, nur jeder ein anderer Nachtisch.
- leicht geräucherter Lachs mit Yuzu Dressing
- Kalbsbäckchen mit Knollensellerie
- Hirschrücken an Schokoladensosse
- für mich einen Bananen/weisser Schokoladen Nachtisch, für DH einen 100 % Passionsfruchtdesert

Ik schrijf expres alles heel simpel. Natuurlijk krijgen die gerechten op het menu een mooie naam, maar daar moet je jezelf maar van overtuigen als je er een keertje gaat eten.
Natürlich bekommen die Gerichte auf dem Menu ein edlerer Namen, aber das siehst du wenn du da mal speisen gehst.

De wijnen ( een witte spaanse en daarna een spaanse rode) werden ons door de aardige jongeman die ons bediende aangeraden en ze pasten prima bij ons eten.
O ja, natuurlijk kregen we een paar kleinigheidjes bij het apératiefje (Prosecco voor de één en een Prosecco/peercocktail voor de ander). En alles begon met een misosoepbakje met een lekker thais aandoend soepje zonder de hete chili erin.
Auch die weine, die zum unsere Gerichte empfohlen wurden passten prima. Und selbstverständlich gan es noch Gaumenschmeichler zum Aperitief.

We hadden ook steeds aardige gesprekjes met de kelner. Toen we weer naar ons hotel terug wilden en de taxi wilden opbellen, ging hij dat voor ons doen en kwam uit de keuken terug met de mededeling: de chef gaat U even terugbrengen. Is dat een service of niet?
Even de realiteit: na ons was de keuken klaar met het werk. Maar toch, de chef hoeft dan toch niet ook nog de klant naar huis te brengen? Wij hebben dat erg gewaardeerd!
Wir haben uns auch sehr nett mit der Bedienung unterhalten und als er unser Taxi anrufen wollte, erzählte er, dass der Chef uns gerne ins Hotel zurück fahren wollte. Das war doch ein Service, oder?
Realistisch gesagt war natürlich nach uns sein Arbeitstag zuende, aber er muss dann doch nicht unbedingt seine Gäste nach Hause fahren. Wir haben das sehr von ihm geschätzt.

Helaas heb ik geen foto's gemaakt. Dat vond ik dan toch te overdreven. Ik ben niet van de pers.

Vanavond gaan we naar Jef http://www.bijjef.nl/nl-NL/4/restaurant.html
Die heeft een michelinster en werd ons aangeraden. We zijn heel benieuwd. Misschien schrijf ik morgen een nog enthousiaster verhaal hier!

Groetjes van Marie-Thérèse

Geen opmerkingen: