woensdag 29 januari 2014

Even er tussenuit!



Voor het eerst van mijn leven ben ik op Texel.
Januari is natuurlijk niet een voor de hand liggende tijd van het jaar om ernaar toe te gaan, maar toen wij een bestemming zochten voor een korte vakantie leek het ons wel wat:
- je moet met de boot om er te komen
- het is in het buitenland (voor ons dan)
- het is niet te ver weg (drie uur met de auto en toen waren we in Den Helder voor de pont)
- mijn Duitse kennissen kennen de Waddeneilanden, wij zijn er nooit geweest
- in januari is het er vast niet erg druk
Ich grüsse euch von Texel. Hier war ich noch nie.
Es ist im Januar ein ungewöhnliches Reiseziel, aber wir wollten es für unseren Kurzurlaub einmal ausprobieren aus diese Gründe:
- die Anreise geht zum Teil übers Wasser
- es liegt im Ausland
- die Anreisezeit ist erschwinglich (drei Stunden Autofahrt bis die Fähre in Den Helder)
- die meisten meiner Bekannten in meinem Umkreis in Deutschland kennen die Niederländische Nordseeinseln, ich aber nicht!
- die Insel wird doch im Januar bestimmt nicht von Touristen überlaufen sein

Het hotelhttp://www.opduin.nl/en/ ligt in de duinen aan de westkant van het eiland in De Koog.
Vanuit de achteruitgang loop je in een paar minuutjes het strand op. En je ziet: we hebben het strand en de Noordzee helemaal voor ons alleen.
Unser Hotelhttp://www.opduin.nl/en/ liegt in den Dünen an die Westseite des Insels. Die Hinterausgang führt durch ein Dünenpfad von einige Minuten direkt zum Strand. Und heute hatten wir schon mal den Strand und die Nordsee fast für uns allein:


Groetjes van Marie-Thérèse

3 opmerkingen:

Shirley zei

Heerlijk uitwaaien, dik ingepakt, om na afloop te genieten van warme chocomelk met slagroom :-) veel plezier!

Buntevielfalt zei

Schönen Urlaub.

LG Barbara

Henny zei

Nu probeer ik het even via de pc, via mijn telefoon lukte het gisteren niet.
Mooi hotel hebben jullie uitgezocht, ik ken het alleen omdat ik daar wel eens wijn heb afgeleverd. In Oudeschild, in museum Kaap Skil is een expositie van visserstruien.