woensdag 22 januari 2014

Schlaflabor achter de rug

De tweede nacht verliep zoals de eerste, maar nu met een slaapmiddel.
Ik was behoorlijk moe gisteren, vanwege de slechte eerste nacht.
Ik heb wel met de verpleegster besproken, dat ik 's morgens behoorlijk vervelend wakker was geworden en dat dat toch wel te maken had met de manier waarop ze met me omging. Gelukkig kwam mijn boodschap aan en verliep alles vanmorgen een stuk beter. Het slaapmiddel heeft zijn werk gedaan en dus kan ik me niet herinneren wakker geweest te zijn tijdens de nacht.
Die zweite Nacht lief wie die erste, diesmal mit Schlaftablette.
Ich konnte die Krankenschwester klar machen, dass das Aufwachen nach der erste Nacht mir nicht gut bekommen ist- Zum Glück hat sie das verstanden und heute Morgen hat sie sich angestrengt und konnte ich viel ruhiger aufwachen. Die Tablette hat gut gewirkt: ich kann mir von der Nacht nichts erinnern, also habe ich ziemlich tief geschlafen.

De verpleegster vertelde dat de computer bepaalt wanneer ze een patiënt kan gaan wakker maken en de kabels kan wegnemen, zodat ze nog een laatste stukje van de nacht in rust kunnen slapen. Ik schijn vrij lang te slapen in vergelijking tot sommige andere patiënten, die al na 4 of 5 uur klaarwakker zijn.
Mir wurde erklärt, dass das Personal im Computer sehen kann, wann sie der Patient aufwachen kann. Anscheinend schlafe ich ziemlich lange, es gibt Menschen die schon nach 4 oder 5 Stunden wach werden.

De dokter blijft van mening, dat mijn slaap kwalitatief echt niet slecht is. Of er voor hem ook een best redelijk is ben ik vergeten te vragen :o). Zijn advies voor dit moment: ga drie weken slapen met een slaapmiddel en zie hoe dat gaat. Volgende stap zou dan een neuroloog moeten zijn (in Duitsland kan dat een neuroloog of een psychiater zijn: vallen beide onder dezelfde discipline). Eerst naar de huisarts en de diagnose van de ziekenhuisopname bespreken. Maandag kan ik bellen of de gegevens daar zijn aangekomen.
Der Arzt meinte auch heute Morgen, dass meine Schlafqualität "nicht slecht" wäre. Ich habe nicht gefragt ob es für ihn eine "ziemlich gut" gibt :o) Ich sollte nun drei Wochen lang mit Schlafmittel schlafen und sehen wie es mir dann geht. Weitere Schritte wäre dann beim Neurologen.
Ich muß jetzt alles zuerst mit meiner Hausärztin besprechen. Da kann ich erst am Montag nachfragen ob das Befund vom Schlaflabor schon da ist.

Groetjes van Marie-Thérèse

1 opmerking:

AnneClaudine zei

Voor vanavond in ieder geval welterusten, weer lekker in je eigen bed...........

groetjes,
Anne Claudine